چکشیان خبر داد؛

مرکز ملی نخبگان جامعه کار و تولید تشکیل می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل مرکز ملی نخبگان جامعه کار و تولید در آینده نزدیک خبر داد.

«محمد چکشیان» در این باره گفت: مرکزی برای شناسایی، ساماندهی و حمایت از نخبگان جامعه کار و تولید در آینده نزدیک تشکیل می شود.

وی تشریح کرد: در این مرکز، شناسایی افراد نخبه در جامعه کار و تولید انجام می شود و اطلاعات آنها در بانک اطلاعات به صورت طبقه بندی شده وجود خواهد داشت.

وی افزود: گام دوم، حمایت از این افراد و تسهیل‌گری برای ارائه خدمت به ایشان است. 

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری نشست های متعدد با بنیاد ملی نخبگان خبر داد و گفت: سال گذشته معاون علمی رئیس جمهور نیز دستوراتی برای حمایت ویژه از نخبگان جامعه کار و تولید صادر کرد.

وی افزود: در سال جاری با نشست‌های بیشتر و راهکارهای بهتر بسته خدماتی خود را برای حمایت از نخبگان جامعه کار و تولید افزایش می دهیم تا بتوانیم هر آنچه برای عملی کردن طرحی نو در زمینه کارگر نخبه نیاز است، محقق شود. 

چکشیان درباره برنامه های هفته کار و کارگر سال جاری تاکید کرد: امسال علاوه بر برنامه های متعدد فرهنگی، اجتماعی، تبلیغی و تبیینی، دیدار با مقام معظم رهبری، تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و فضاسازی شهری، جشن در کارخانجات مختلف، بررسی مطالبات و مسائل کارگران نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت و تمرکز خاصی بر مسائل، دغدغه و نیازهای جامعه کارگری وجود داشت.

وی افزود: ستاد ملی و ستادهای استانی هفته کارگر و همچنین کمیته های تخصصی، در این هفته تلاش کردند تا علاوه بر اجرای خوب برنامه ها، مسائل و مطالبات کارگران از زبان تشکل های کارگری شنیده شود.

معاون  فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: «نشست تخصصی جایگاه شناسی سازمان های کارگری و کارفرمایی در توسعه اقتصادی کشور برای تحقق شعار سال» نیز در این راستا برگزار و سخنان جامعه کار و تولید شنیده شد.

وی اظهار داشت: در دیدار کارگران در اختتامیه «جشنواره امتنان» با رئیس جمهور نیز نمایندگان کارگری مسائل خود را مطرح کردند و این اقدام کم‌سابقه است. دولت سیزدهم شنوای بی‌واسطه سخنان نمایندگان تشکل های کارگری در روز کارگر بود.

منبع: ایلنا
دیدگاه
آخرین اخبار