میرباقری: فیلمبرداری دوران کودکی «سلمان فارسی» در شاهرود برنامه‌ریزی شد

کارگردان سریال «سلمان فارسی» گفت: دکورهای دوران کودکی «سلمان فارسی» برای فیلمبرداری آماده شد و طی روزهای آینده ساخت این سریال در شاهرود در شرق استان سمنان ادامه می‌یابد.

داوود میرباقری افزود: کار ساخت دکورهای جدید دوران کودکی سلمان فارسی در اطراف شاهرود پس از اتمام، رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» در شهرک سینمایی غزالی در تهران ادامه دارد، ابراز کرد: دکورهای مربوط به دوران نوزادی و کودکی سلمان فارسی به «اردخشو» شهره است و یکی از دکورهای فصل «ایران باستان» خواهد بود.

کارگردان سریال «سلمان فارسی» ادامه داد: این دکور به‌مانند بقیه دکورهای سریال، با بهترین مصالح و ماندگاری بالا ساخته شده‌ است.

171175364

میرباقری اظهار کرد: با پایان‌ بخشی از فیلمبرداری مجموعه ماربین در شهرک سینمایی غزالی در تهران، کاروان «سلمان فارسی» طی روزهای آینده به شاهرود خواهد رفت تا در این دکورها به ادامه کار مشغول شود.

وی با اشاره به اینکه فیلمبرداری فصل «ایران باستان» این سریال از تابستان پارسال در شهرک سینمایی غزالی آغاز شد، افزود: ادامه کار در پاییز و زمستان در اطراف شاهرود انجام شد و هم‌اکنون دوباره به شهرک سینمایی غزالی بازگشته است.

کارگردان سریال «سلمان فارسی» ابراز کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده فصل «ایران باستان» طی یک سال و نیم آینده به اتمام خواهد رسید و در این مدت بیش از ۶۰ بازیگر جدید به‌مرور جلوی دوربین خواهند رفت.

به گفته میرباقری، پس از اتمام فصل«ایران باستان»، فصل پایانی«حجاز» ضبط خواهد شد.

171175406

سریال«سلمان فارسی» محصول صداوسیما به سفارش مرکز سیما فیلم و توسط زلال فیلم ساخته می‌شود. فیلمبرداری این سریال در سه فصل «ایران باستان»، «بیزانس» و «حجاز» به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری از اواخر سال ۱۳۹۸ آغاز شد و با پایان ساخت فصل «بیزانس»، ساخت فصل «ایران باستان» به میانه راه رسیده است.

تاکنون بازیگرانی از جمله فرهاد اصلانی، علیرضا شجاع نوری، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، بهناز توکلی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران به همراه بیش از ۴۰ بازیگر خارجی از یونان، مراکش، تونس و ارمنستان و حدود یک‌هزار و ۵۰۰ بازیگر تئاتری و بومی جلوی دوربین این سریال رفته‌اند.

سریال «سلمان فارسی» در حدود ۶۰ قسمت و سال ۱۴۰۵ پخش خواهد شد.

 

منبع: ایرنا
دیدگاه
آخرین اخبار