آکسیوس: کنگره در حال آماده شدن برای تحریم «عمده» و اختلال در سخنرانی نتانیاهو است

آکسیوس به نقل از دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که آن‌ها انتظار دارند بخش بزرگی از اعضای حزب خود سخنرانی “بنیامین نتانیاهو”، نخست‌وزیر اسرائیل را قبل از نشست مشترک کنگره تحریم کنند.

وبگاه اسکای نیوز نوشت:‌ «آکسیوس نوشت که این امر نشان دهنده رد بزرگ نخست وزیر اسرائیل در بحبوحه اعتراضات دموکراتیک مستمر به شیوه مدیریت جنگ در غزه است».

آکسیوس نوشت که بسیاری از دموکرات‌ها در وهله اول با دعوت از نتانیاهو مخالفت کردند و جمهوری‌خواهان را به این که می‌خواهند حزب خود را از طریق لفاظی تجزیه کنند، متهم کردند.

«پرامیلا جایپال»، رئیس کمیته پیشرو کنگره، به آکسیوس گفت که تحریم “بزرگ خواهد بود” و “افراد زیادی هستند که از آمدن او به اینجا بسیار ناراحت هستند.”

جایپال گفت که با چندین قانونگذار که در سخنرانی نتانیاهو در سال ۲۰۱۵ شرکت کرده بودند صحبت کرد اما گفت که این بار در این سخنرانی شرکت نخواهند کرد.

«جیم مک گاورن»، نماینده دموکرات، عضو مترقی کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا به آکسیوس گفت که در سخنرانی نتانیاهو شرکت نخواهد کرد و گفت: “کاش این اتفاق نمی افتاد.”

یکی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان که خواست نامش فاش نشود، گفت که بسیاری از اعضا برای تصمیم‌گیری در مورد حضور در آن «تا پایان صبر خواهند کرد» و آن را «وضعیت بسیار روان و غیرقابل پیش‌بینی» خواند.

این قانونگذار گفت که آیا آتش‌بس در غزه تا زمان سخنرانی نتانیاهو وجود دارد یا خیر، عامل کلیدی خواهد بود و او انتظار داشت که ۵۰ تا ۱۰۰ دموکرات سخنرانی را تحریم کنند.

یکی دیگر از دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان آمریکا گفت که همه چیز در حال بحث است، او این سخنرانی را انجام خواهد داد و تعدادی از دموکرات‌ها نیز برای سخنرانی وی خواهند رفت».

مارک پوکان، نماینده دموکرات، یکی از اعضای برجسته گروه پیشرو، به آکسیوس گفت که امیدوار است “در این مورد گفت‌وگویی صورت بگیرد.”

او گفت: «بایکوت به این معناست که چهره‌های خندان کارمندان جمهوری خواه صندلی‌های ما را اشغال خواهند کرد».

تاریخ سخنرانی نتانیاهو همچنان در حال تغییر است و دفتر نتانیاهو گزارش‌های مبنی بر ایراد سخنرانی در ۱۳ ژوئن، در تعطیلات هفته‌های یهودیان را رد کرده است.

سخنگوی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به آکسیوس گفت که دفتر رئیس مجلس نمایندگان همچنان در حال هماهنگی با همه طرف‌های ذی‌ربط برای تعیین تاریخی برای ایراد سخنرانی مشترک نخست وزیر نتانیاهو در مقابل کنگره است، تاریخ را اعلام خواهیم کرد.»

 

منبع: شفقنا
دیدگاه
آخرین اخبار