ازدواج مرد ۱۰۰ ساله در فرانسه

در یک داستان عشقی که مرزهای سنی را درهم می‌شکند، هارولد تیرنس، کهنه‌سرباز ۱۰۰ ساله آمریکایی با نامزد ۹۶ ساله‌اش، جین سویرلین، در شهر کارنتان له ماریه در شمال غربی فرانسه ازدواج کرد.

این مراسم در نزدیکی سواحلی برگزار شد که ۸۰ سال پیش، صحنه عملیات نورماندی در جنگ جهانی دوم بود.

تیرنس، که خود از سربازان شرکت‌کننده در این عملیات تاریخی بود، دو روز پس از بزرگداشت هشتادمین سالگرد این رویداد، با عشق دیرینه‌اش پیمان زناشویی بست. این ازدواج نه تنها جشن عشق، بلکه یادآور شجاعت و فداکاری سربازانی است که در راه آزادی فرانسه از چنگال نازی‌ها جان خود را فدا کردند.

جان پیر لونور، شهردار کارنتان له ماریه، با افتخار به خبرنگار فرانس پرس گفت: "ما بسیار مفتخریم که تیرنس این شهر را برای ازدواجش انتخاب کرده است. در ژوئن ۱۹۴۴، کارنتان نقطه تلاقی نیروهای متفقین بود که در سواحل یوتا و اوماها پیاده شدند."

شهردار افزود که شهر میزبانی ویژه‌ای از تیرنس به عمل خواهد آورد و هدیه‌ای به پاس مشارکتش در آزادسازی فرانسه به او تقدیم خواهد کرد.

سارا پاسکیه، مسئول برگزاری مراسم یادبود در شهرداری، اظهار داشت که پس از مراسم ازدواج، جشن کوچکی با حضور خانواده و دوستان نزدیک برگزار خواهد شد. همچنین، در صورتی که خستگی اجازه دهد، عروس و داماد در رژه سربازان قدیمی در مرکز شهر شرکت خواهند کرد.

تیرنس، که در بوکا راتون فلوریدا زندگی می‌کند، در سال ۲۰۱۹ نشان لژیون دونور را از رئیس جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون، دریافت کرد و اخیراً نیز در مراسم هشتادمین سالگرد عملیات نورماندی مورد تقدیر قرار گرفت.

این ازدواج، دومین ازدواج برای هر دو نفر است. تیرنس پس از جنگ با همسر اولش، تلما، ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد. سه سال پس از درگذشت تلما، او با جین، که او نیز بیوه بود، آشنا شد. داستان عشق آنها یادآور این است که عشق حقیقی هیچ مرز سنی نمی‌شناسد.

123

دیدگاه
آخرین اخبار