عضو هیات مدیره پترو پالایش گهر لرستان:

ارزآوری و تولید در صنعت مینی پالایشگاه ها با نگاه مثبت مسئولین به این صنعت مرتبط است

عضو هیات مدیره پترو پالایش گهر لرستان گفت: نگاه مثبت ما به آینده این صنعت بسته به نگاه مثبت مسئولین به راه اندازی چرخه تولید مینی ریفاینری ها میباشد.

سید محمد حسین موسوی گفت: پترو پالایش گهر لرستان با سبقه بیش از ۲۵ سال در حوزه تولید،انواع هیدروکربن های سبک و سنگین,انواع حلال ها،نفتا،روغن های پایه ،قیر و سایر مشتقات نفتی فعالیت داشته و خداروشکر  در مارکت های بین المللی بازار خودش را پیدا کرده است.

وی ادامه داد: شرکت، یک فامیلی بیزینس  است که استارت و شروع آن را پدر بنده، سید سعید موسوی زده است و بنده هم عضو کوچک این خانواده و در خدمت این صنعت میباشیم.

این فعال حوزه انرژی به مشکلات اشاره کرد و گفت: واحد های مینی ریفاینری با توجه به اینکه هر ساله دستاورد های ارزی بسیاری از چرخه صادراتی خود برای کشور داشته اند اما متاسفانه مورد کم لطفی قرار گرفته و همواره چالش ها و موانع بسیارزیادی برای تولید و صادرات داشته اند و می شود به موانعی همچون عدم تامین خوراک این واحد ها با قیمت های معقول و همچنین وجود موانع بسیار زیاد جهت رفع تعهدات ارزی حاصل از صادرات این واحد ها اشاره کرد.

وی تصریح کرد:حل این موضوع نیازمند نگاه مثبت مسئولین به این صنف و صنایع پایین دستی میباشد.

موسوی، نگاه مثبت به صنف را مهم تلقی کرد و گفت: نگاه مثبت ما به آینده این صنعت بستگی به نگاه مثبت مسئولین به راه اندازی چرخه تولید  مینی ریفاینری ها دارد.

وی به نمایشگاه امسال اشاره کرد و افزود: شرکت ها هر ساله با حضور فعال و با برند سازی محصولات واحد های صنعتی خود در این نمایشگاه‌ها به چرخه تولید و اقتصاد کشور کمک مینمایند.

وی افزود:امسال مشاهده میکنیم خیلی از شرکت های فعال و به نام در نمایشگاه حضور پیدا نکرده اندکه  این نشان از ناامیدی این واحدها از اینده این صنعت و چرخه تولیدی خود در آینده میباشد.

این فعال حوزه انرژی به تحریم ها اشاره کرد و گفت :متاسفانه تحریم ها تاثیر  مستقیم بر این صنعت و همه صنایع نفت ، گاز،  پالایش و پتروشیمی گذاشته است.

و تولید کنندگان نباید ناامید شوند .زیرا وجود این تولید کنندگان عزیز است که در بی اهمیت نشان دادن و رفع اثر کردن این تحریم ها کار ساز است.

دیدگاه
آخرین اخبار